неделя, 16 септември 2012 г.

Chestit rojden den!

Харесва ли ви?
Събота е. 8,30 ч сутринта. Още не съм се събудил, когато чувам познатото изпиукване на SMS. Взимам в просъница телефона и установявам, че Уникредит Булбанк ми желае на латиница "сладук дживот и хармония с лиубимите Ми хора". Това силно ме издразва. Първо, защото мразя да се пише на български чрез латиница. Второ, защото изобщо нямам рожден ден. И трето, защото дори да имах, щях да предпочета в 8,30 ч сутринта да ме поздрави някой любим човек, а не финансова институция. И да не забравя най-важното - аз изобщо не съм клиент на Уникредит. С две думи - сим картата на телефона ми очевидно е принадлежала на някой, който се е отказал от нея.
Този пример за директна комуникация с клиента е доказателство, че тя не винаги е подходяща и уместна, и съответно може да даде обратен на търсениня ефект. Директният маркетинг има смисъл, когато си сигурен, че достигаш до клиента по подходящ начин, в подходяща форам и подходящо време. Директният маркетинг е подходящ, когато представяш услугата или продукта си. В този случай перфектният текст е важен и задължителен. Тогава можеш и да адресираш персонално клиента си, но оставайки в сферата на своята дейност и бизнес интереси.
Личното пространство в никакъв случай не е подходящо за е-mail или SMS кампании.

Няма коментари:

Публикуване на коментар