Ако има нещо, което да е важно за един добър SEO копирайтинг, това е
високата уникалност на текста и достатъчния брой повторения на дадена ключова
дума или израз. Качеството уникалност на текста може да се разбере криво, ако
човек е свикнал с класическото или по-скоро жаргонно значение на тази дума:
„Уникално!”, демек – много яко.
Тука обаче случаят не е такъв. Уникален текст в значението
му за SEO копирайтинг е
текстът, който е минал през една човешка глава или буквално през един човешки
мозък и този мозък го е моделирал (текста)
по свой неповторим тертип. Занимавайки
се със SEO копирайтинг
този мозък е използвал собствена лексика, собствен синтаксис и собствените си
възприятия по дадена тема. Точно това прави текста уникален като пръстов
отпечатък и подходящ за SEO копирайтинг.
За SEO копирайтинг
текстът трябва да е човешки в буквалния смисъл, а не роботизиран, въпреки че
тъкмо роботи преценяват дали този текст и този SEO копирайтинг ще се индексират напред
в търсачките. Стигнали сме до онзи Рубикон, в който човекът зависи от робота, а
не роботът – от човека. Но все още се надхитряваме и не може да се говори за
надмощие на роботите.
Освен уникалността, същината на един SEO копирайтинг е броят на повторенията.
Ако в английския език повторението не се счита за един от десетте смъртни
гряха, то за всеки грамотен на български език човек многото повторения
означават лош вкус и слаба езикова култура. Но не и при създаването точно на
този вид текстове. Повторенията трябва да са умерени, не прекалено много и не
прекалено малко – счита се, че една наситеност от 5 % е достатъчно добра. Досадното е, че освен създател на текстове,
упражняващият SEO копирайтинг трябва да се занимава и с доста технически
неща – да проверява процента на наситеността на ключовата дума, процента на
уникалността и т.н. Добрата новина е, че има достатъчно програмки за тази цел.
Колкото и програмки да има обаче, те също отнемат време.
Особеност на този вид писане е, че копирайтърът трябва да
употребява дадена ключова дума или ключов израз в точно определена форма и
число. Това понякога създава истински трудности, защото, ако правилото се
спази, текстът изглежда меко казано кретенски. Ето защо хората, които владеят
добре SEO копирайтинг,
са такива, които владеят добре и езика, на който го прилагат на практика.
Българският има необятни синтактични възможности, за да използваш дадена дума
или израз по точно определен начин, без при това да приличаш на неграмотен робот.
С една дума – който си може, си може.
Няма коментари:
Публикуване на коментар