След като държавната администрация започна да обявява
обществени поръчки за SEO оптимизация,
вкл. SEO копирайтинг,
към ПР услугите, значи на някой вече му е светнало под канчето, че PR без SEO и SEO копирайтинг е като манджа без
сол, а също така и като ядене без витамини, защото освен че не е „вкусно“, не е
и полезно/ефективно.
Да видим с какво се занимава съвременният ПР в България.
Всичките му усилия са хвърлени към това да облъчва журналсти да дойдат на
събития, които трябва да се организират, а след това да пуска прессъобщения и
съответно отново да облъчва /плаща реклама/ търси връзки и т.н., за да му пусне
някой прессъобщението. Целият този процес отнема изключително много усилия и е
напълно разбираемо, че ПР-ите нямат време и енергия да се занимават със SEO и SEO копирайтинг, освен че нямат и
компетенции, но в края на краищата един ПР не може да умее абсолютно всичко (въпреки че точно това се
очаква от него/нея).
Всъщност SEO
и SEO копирайтинг
могат да имат поразителен ПР ефект, ако се направят като хората и ако този,
който ги прави, разбира едновременно и от ПР и от SEO/SEO копирайтинг. Включително и за политичски ПР. Да разгледаме
един прост пример.
Нормално е, като напишете в Гугъл сърч „Реформаторски блок“,
да се появи чие име? Името на неговия лидер например (Радан Кънев). Дали е така обаче? Съвсем не. Повявят
се имената на политици от ГЕРБ и националистическа организация, които дори не
са членове на Реформаторския блок и най-вероятно никога няма да бъдат. Това не
е много приятно за Радан Кънев и за другите политици от тази формация, но те
очевидно не му обръщат внимание. Това пък се отразява на популярността им в
интернет или на т.нар. интернет репутация.
И, като казахме интернет репутация, SEO и SEO копирайтинг са безценен помощник за положителното развитие на
този процес, както и...за негативното му развитие също така. Ето още един
хумористичен пример. Ако напишете думата „оставка“ в Гугъл сърч, знаете ли кой
сайт е на челно място при търсенето? Сайтът на Министерския съвет на Р
България! Така де, съвсем по темата както се казва. Само че е вредно за имиджа
на правителството. А кой трябва да се грижи за имиджа на правителството?
Неговите ПР-и. А какво трябва да направят неговите ПР-и, за да оправят тази
хумористична и недотам хумористична ситуация? Трябва да използват SEO и най-вече SEO копирайтинг. Ако знаят
как, разбира се.
Но това всъщност беше само един пример за вързката между ПР
и SEO / SEO копирайтинг.
Няма коментари:
Публикуване на коментар