сряда, 18 септември 2013 г.

Сайтът на Министерски съвет - №1 в Гугъл на думата ... оставка



След като държавната администрация започна да обявява обществени поръчки за SEO оптимизация, вкл. SEO копирайтинг, към ПР услугите, значи на някой вече му е светнало под канчето, че PR без SEO и SEO копирайтинг е като манджа без сол, а също така и като ядене без витамини, защото освен че не е „вкусно“, не е и полезно/ефективно.
Да видим с какво се занимава съвременният ПР в България. Всичките му усилия са хвърлени към това да облъчва журналсти да дойдат на събития, които трябва да се организират, а след това да пуска прессъобщения и съответно отново да облъчва /плаща реклама/ търси връзки и т.н., за да му пусне някой прессъобщението. Целият този процес отнема изключително много усилия и е напълно разбираемо, че ПР-ите нямат време и енергия да се занимават със SEO и SEO копирайтинг, освен че нямат и компетенции, но в края на краищата един ПР не може да умее абсолютно всичко (въпреки че точно това се очаква от него/нея).
Всъщност SEO и SEO копирайтинг могат да имат поразителен ПР ефект, ако се направят като хората и ако този, който ги прави, разбира едновременно и от ПР и от SEO/SEO копирайтинг. Включително и за политичски ПР. Да разгледаме един прост пример.
Нормално е, като напишете в Гугъл сърч „Реформаторски блок“, да се появи чие име? Името на неговия лидер например (Радан Кънев). Дали е така обаче? Съвсем не. Повявят се имената на политици от ГЕРБ и националистическа организация, които дори не са членове на Реформаторския блок и най-вероятно никога няма да бъдат. Това не е много приятно за Радан Кънев и за другите политици от тази формация, но те очевидно не му обръщат внимание. Това пък се отразява на популярността им в интернет или на т.нар. интернет репутация.
И, като казахме интернет репутация, SEO и SEO копирайтинг са безценен помощник за положителното развитие на този процес, както и...за негативното му развитие също така. Ето още един хумористичен пример. Ако напишете думата „оставка“ в Гугъл сърч, знаете ли кой сайт е на челно място при търсенето? Сайтът на Министерския съвет на Р България! Така де, съвсем по темата както се казва. Само че е вредно за имиджа на правителството. А кой трябва да се грижи за имиджа на правителството? Неговите ПР-и. А какво трябва да направят неговите ПР-и, за да оправят тази хумористична и недотам хумористична ситуация? Трябва да използват SEO и най-вече SEO копирайтинг. Ако знаят как, разбира се.
Но това всъщност беше само един пример за вързката между ПР и SEO / SEO копирайтинг.



Няма коментари:

Публикуване на коментар