четвъртък, 13 септември 2012 г.

Говоренето за пари в рекламата на Агенция по заетостта - досущ като на свинче звънче

Да се говори за пари в рекламите, особено в телевизионните, отива, но не за всички клиенти. Нормално е да се говори за пари в рекламите на банките например. Но дали това е така за една държавна институция като Агенцията по заетостта?
Последната седмица тв реклама промотира активна мярка на пазара на труда, финансирана по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" чрез Агенцията по заетостта - първа работа за млади висшисти в продължение на 6 месеца. Тексът на рекламата е атрактивен и запомнящ се дотолкова, доколкото разчита на играта на думи - "търсене на работа", "не си е работа", "Божа работа" и т.н. Гласът зад кадър също е приятен и подходящ и се справя добре със задачата, като доближава рекламата по звучене към рекламата на мобилен оператор (това не е толкова лошо, все пак е насочена към млади хора). Катранът в меда идва от две думи. Някъде в края на текста се казва, че АЗ дава "сигурна работа" на младите хора срещу "нормални пари".
Всъщност всички знаят, че тези програми на АЗ са за около минималната работна заплата и всъщност става въпрос за нещо като доброволен труд, защото включените в нея младежи получават има-няма по 10 лв. на ден срещу 8 часа труд, без право на друга работа. Така че, за да бъдем коректни, тук има две възможности. Или да се махне това изречение, което би било идалният вариант, или да се напише, че предлаганата работа е за "НЕнормални пари".

Няма коментари:

Публикуване на коментар