неделя, 5 януари 2014 г.

Много добри новини за копирайтъри от последната конференция на Гугъл


Мина точно месец от последния Social Me Workshop, но никога не е късно да се споделят впечатления. Включително за SEO копирайтинг. За щастие на присъстващите лекция имаше Огнян Младенов, който току що се беше завърнал от международната конференция на Гугъл в Москва, от която, естествено иаше новини и за SEO, и за SEO копирайтинг и в частност за копирайтъри. JTN PanelС две думи новините са добри и лоши, но повечето са добри...за копирайтъри. Знае се, че Гугъл отдавна плаши всички, които се занимават със скучен и досадно безмислен SEO копирайтинг, изчерпващ се с определен брой повторения на определен брой думи, че ще им спре кранчето. Като се има предвид, че Гугъл разполага с 1000 броя инженери, занимаващи са само с нововъведения, заплахата си е напълно реална. От друга страна, класическият SEO копирайтинг, макар и считан за SEO фолклор от големите асове, все още си работи и класира доста добре. Особено като добавиш на текста 10-15-20 анонси и ги разхвърляш по 10-15 сайтчета, резултатът може да дойде дори по-бързо, отколкото очакваш. В същото време, ясно е, че тая работа не се харесва съвсем на Гугъл, чиито собствени роботи проявяват собствено мнение, и не е изключено ситуацията за SEO копирйтинг скоро или средно скоро, постепенно или по-рязко да започне да се променя. Как?
Основната цел на Гугъл от известно време е да филтрира съдържание с ниско качество. Става въпрос за текст от рода на "отидох да си купя обувки, но тези, обувки, които си купих, ми стягаха и аз се запитах защо, по дяволите, си купих обувки, които ми стискат, а не обувки, които са ми удобни?", в който на думата "обувки" е закачен линк към онлайн магазин за обувки. Ако Гугъл успее, хамалогията SEO копирайтинг ще претърпи трансформация. Все по-голямо значение за качествен SEO копирайтинг ще имат авторските сайтове и авторските материали, написани от хора с истински имена, които имат общност от почитатели и последователи, които вярват на техното мнение. Рекламните статии ще трябва да не изглеждат никак, ама никак рекламни (въпреки че няма рекламен текст, за който да не познаеш, че е рекламен текст), а формите за качествен SEO копирайтинг вече ще бъдат споделяне на личен опит (истински или като истински), интервю с жив човек, сравнение между два продукта, основано на "око да види, ръка да пипне" и т.н. И така, вместо безличен SEO копирайтинг, плавно ще се преминава към авторски копирайтинг. Ако е качествен и ако има кой да го оцени, това означава, че ще де повишат и цените за този труд, иначе перманентно подценяван.
В най-далечните намерения на Гугъл даже било да не изважда сайтове като резултат от търсене, а само статии. Е, сега вече някои хора не мога да ги мисля. Обаче копирайтърите ще са си много добре. Със сайт или без, важното ще бъде да напишат нещо като хората. Не че е лесно, де. Но все пак не е лошо като перспектива. За тези, които умеят да пишат и които се занимават със SEO копирайтинг. Така че - грабвайте лаптопите!


Разпродажба на Лаптопи от PCStore.bg - 120x240

Няма коментари:

Публикуване на коментар