неделя, 12 януари 2014 г.

Прогнози: Content marketing създава нови професии през 2014 г.

Какво ще се случи с контент маркетинга през 2014 г.? Ето някои прогнози, датиращи от края на 2013-а:
1 . Content marketing (управление на съдържанието за дейността на дадена фирма/марка) ще се сдобие с нова собствена роля и ще се обособи в самостоятелни отдели. JTN Panel
Липсата на такава структура в редица организации е все по-голяма дупка в организационните диаграми . Когато Content marketing се върши между другото от различни хора, които си имат и друга работа, резултатът не е кой знае какъв. Ето защо през следващата година се очаква да се появят длъжносит кат Content маркетинг мениджър , директор на съдържание или дори Chief Content Officer. Всички знаем, че висенето в интернет и мъдренето на статии си е процес, който напълно се вписва в изискванията за пълен работен ден. Че и отгоре.
2 . Регламентите около рекламата може и да се увеличат.
През 2014 г. регламентите около рекмата, особено в интернет, може и да се увеличат. Не за друго, а защото колкото по-важен става контент интернет маркетингът, толкова повече копирайтърите ще „застават и на главите си“, само и само да прилъжат някой да разгледа/хареса/поръча/купи някой продукт. Това пък ще постави въпроса за баланса между това да информираш и това да ...измамиш потребителите.
3 . Балонът CPV ще се спука
Е, може и да не се спука, но т.нар. цена за показване или CPV ще има все по-малко и малко значение, докато съвсем не изчезне. Затова пък цената за действие – CPA ще стане водеща.
4 . Маркетолозите ще бъдат по-отговорни за ROI от всякога.
2014-а ще е годината „Да бъдеш или да не бъдеш” за маркетинга в социалните мрежи. И тъй като маркетинг шефовече все повече ще отговарят за вързвращаемостта на инвестициите, ще започнем да виждаме маркетингови платформи интегрирани с клиентски бази данни и CRM системи . Това ще позволи на маркетолозите да се насочват все по-персонализирано към клиента. Представете си например нещо от рода на имейл, в който ви пишат: „Знаем, че имате сиамска котка. Видяхче я - много е сладка! Тази храна е точно за нея...” И работата в случая е там, че вие наистина имате сиамска котка.
5 . От по-сложно към по-просто
През 2014 г. марките ще търсят по-ясна , по-рентабилна стратегия, която изисква по-малко влизания в мрежата и им дава възможност да се види цялата картина на тяхното съдържание. С две думи все повече ще търси управление на content marketing чрез един инструмент, а не чрез n-броя социални мрежи, от които просто вече ни се вие свят. През 2014-а може и да кажем сбогом на електронните таблици и ръчни процеси и да видим появата на нов клас маркетингови платформи, базирани на облак.
6 . Linked In - напред и нагоре
LinkedIn ще го бъде и постепенно ще се превърне в източник на новини и дистрибутор на информация. Очаква се да привлече и голяма част от ресурсите за B2B маркетинг. С повече от 259 милиона потребители и 142 милиона уникални посетители на месец , Linked In е истински новинарски сайт . Като резултат от размера на аудиторията и прецизната насоченост на възможностите, търговците ще продължат да наливат бюджети за спонсорирани постове в Linked In.
7 . Марките ще трява да инвестират в мобилните си „премиери” и присъствие
Последните проучвания показват, че 56% от възрастните американци имат смартфон , 91 % от тях имат мобилни телефони. И макар че не може да ги стигнем американците, тенденцията е същата и у нас. Специфичен фактор в България е, че това е сегмент, чрез който можеш „да хванеш” младата публика. Очевидно потреблението на смартфони ще продължава да расте и през 2014 г., а Content marketing ще трябва да гарантира, че масовата публика, втренчена в малките екрани, има достъп до визията на марките. Марките, които не определят като приоритет мобилното си присъствие, ще пропуснат огромна, потребителска аудитория.
8 . Ще навакса ли Европа изоставането?
Когато изгугълите Content marketing в Европа, можете да получите само 178 000 000 резултата. Същото търсене, но с разширение „САЩ ", дава ...ни повече, ни по-малко, а 748 резултата. Въпреки изоставането на Европа и Великобритания в този процес, през 2014 се очаква да им дойде акълът и да видим вдъхновени решени, свързани с Content marketing, и от Стария свят.
9 . Агенции ще „произвеждат” съдържание.
През 2014 г. маркетинговите, ПР и рекламни агенции ще стават все по-организирани в посока повече усилия за Content marketing. Те обаче ще търсят и повече партньорства с доставчици на софтуер, за да осигурят технологично-базирани решения за своите клиенти. Те все още ще ще управляват процеса и инструментите от името на марки , но ще видим най-добрите агенции да ползват софтуер за създаване на съдържание , разпределение и измерване.
10 . И тук без пари не става
Осигуряването на рекламни бюджети за Content marketing ще е ключов въпрос през 2014, защото и най -доброто съдържание в света няма да генерира положителен ROI без реални инвестиции в областта на дистрибуцията . Досега бюджетите за дистрибуция бяха отделени от бюджетите за съдържание. През 2014 г. се очаква да видим консолидация между двете бюджетин потока. Общо бюджетиране на създаването и разпространението прави лесно управлението на Content marketing за всеки в екосистемата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар